GG 30 lat temu
Krótko z TEM
Remonty wagonów i elektrowozów, które do tej pory zlecane były na zewnątrz (wagony do FUGO, a elektrowozy do ZNTK „Lubań”), od nowego roku w całości przejęte zostały przez pion głównego mechanika działu przewozu kolejowego. W związku z tym część budynku warsztatu oddziału urządzeń mechanicznych nr 2 w Pątnowie została przekazana do dyspozycji TKZ w celu naprawy wagonów, a część warsztatu oddziału KM-2 w Kazimierzu jest przeznaczona do naprawy elektrowozów.-
————
Z powodu zmniejszenia wydobycia nadkładu oraz ze względów ekonomicznych najbardziej materiałochłonne i energochłonne koparki D-1120 zostały wycofane z ruchu na odkrywkach Pątnów i Kazimierz. Już 6 XII oddział RM przystąpił do demontażu i złomowania koparki D-1120 nr fab. 44 na odkrywce Pątnów. Przekazywanie elementów na złom odbywa się w ścisłym porozumieniu z Działem Gospodarki Materiałowej – tak, by uzyskać jak najkorzystniejszą cenę za złom. Niestety, wiele elementów, które miały być przeznaczone do upłynnienia, nie zostanie sprzedanych, gdyż wszyscy posiadacze koparek typu D-1120 wycofują je z eksploatacji. Niektóre konstrukcje traktowane np. jako samodzielne przenośniki taśmowe mogą być w przyszłości wykorzystane w ciągach przenośników przy załadowniach lub mostach nad trasami węglowymi.
„Głos Górnika” nr 3, 18 lutego 1991 r.
Na zdjęciu koparka D-1120 na odkrywce Pątnów
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.